Friday 31 October 2014

NAK KE, TAK NAK KE? MANA PILIHAN HATI

Dalam organisasi Shaklee saya macam-macam perangai ada..ada yang nak makan sendiri ada yang join suka-suka ikut orang..ada yang bermusim..itu semua hak masing-masing betulkan

Dalam hidup pun kita ada pilihan nak atau tak ...jika kita memang TARGET NAK kan sesuatu kita akak PUSH diri kita macam nak gila kejar kehendak kita. Tapi jika kehendak kita tu tak berapa kukuh dan bayang-bayang yang kabur kita pun jadi kabur..

Jadi di manakah kita adakah kita mengejar CHEESE atau kita membiarkan CHEESE dikebas orang..??

Saya dalah proses mengejar CHEESE, tengah mencari jalan ke arah cheese yang berkualiti tinggi..tetapi onak nye masyallah sungguh mencabar...

Tapi di sini saya memang NAK cuma orang yang ada di sekitar saya tidak sesemangat saya..Jadi saya perlu bekerja keras tutup telinga dan mata tulikan diri ..bak kata zaman sekarang buat bodoh gitu...tapi bukan lah jadi bodoh tak bergerak..

Apa yang saya NAK buat masa ini insyallah 50% dalam fasa perubahan dr yang ntah apa-apa dah mula nampak cahaya ..dah mula nampak sinar dan jalan..

Semuanya bermula dari NAK dan sejauh mana kita paksa diri kita kejar NAK itu..

Dengan Shaklee saya NAK bebas hutang, Bebas berfikir, Bebas Masa, Bebas dengan anak-anak..Bebas membuat keputusan...

Saya NAK BEBAS supaya saya BEBAS dari cengkaman anasir-anasir negatif, pemikiran negatif dan kawan-kawan yang negatif...

Cukup la cerita NAK  ni...yang PASTI saya NAK BEBAS...


No comments:

Post a Comment