Thursday 30 October 2014

FOOD ...LOVE TO EAT??

Kalau bercerita tentang makan dan makanan, selera makan saya NOW dan 10tahun yang lepas banyak berbeza ..
 
Jika 10tahun yang lepas menu-menu kegemaran saya asam pedas, sambal tumis petai, tempoyak petai, ikan bakar dengan air asam, sambal belacan, sambal tempoyak hish macam2 lagi la mostyly yg pedas ...
 
But NOW memandangkan pasangan saya ni tak tahan pedas dan petai saya berkorban la memang dah lama gila tak sentuh petai dan menu-menu di atas...rasa janggal nak makan petai nowdays... :(
 
Jujur i miss those moment buat-buat sekarang tengah pregnant macam tersiksa jiwa tak dapat geng yg sekapal...
 
Tapi last week ada yg belanja makan alhamdullilah dapat la makan ikan bakar pari walaupun tiada air asam or kicap bersama cili api, tetap syukur hehehehe...anyway dalam menu tu ada juga disertakan ketam nipah masak telur masin. 1st time makan ketam nipah sedap rupanya and now i'm craving for it. Barulah tau ketam nipah ni masa nak masak tu la baru kena bunuh dia ..kalau tak, tak sedap dan berbau..
 
 Gambar ni hiasan je kekeke

Oh tekak orang mengidam ni kesian tak sama dengan pasangan...nak masak takkan nak makan sensorang kan tak syok.,
 
Teringin asam pedas, ikan terubok goreng, ketam nipah telur masin ....siapa ada yg sudi nak join makan jom kita masak and makan sesama.. 

Rojak pun tak ketinggalan...saya suka rojak buah sebelah wisma genting ada food court dan rojak bellamy memang sedap..dah banyak tempat cuba rojak bellamy memang the best!!

No comments:

Post a Comment