Thursday 30 October 2014

BULAT KE SFERA KE..APA TU??

BULAT VS SFERA




Hari-hari tajuk makin mencabar minda untuk berfikir,,, tapi tak yah pening ok kita makan BCOMPLEX dengan OMEGA so minda cepat bertindak dan berfikir dengan tenang..

Bulat, semua orang tau bulat tu apa ...bulat ni terlalu general tuk diperbincangkan..tetapi sfera ketegori bulat juga tapi dia ada isipadu bukan yang rata seperti gambar atau lukisan.

Jadi dalam kehidupan kita yang sentiasa mencabar adakah lebih sesuai diklasifikasikan sebagai BULAT atau SFERA?

Pada saya kehidupan dan perjalanan hidup kita sehari-hari lebih kepada sfera antara sedar dan tidak. Banyak isi padunya, banyak ragamnya, banyak jisimnya dan banyak lagi sisi di sekelilingnya.

Sfera kalau kita compare BUMI dan kehidupan manusia yang sering diperkata hidup ibarat roda sekejap di atas sekejap di bawah..samalah sfera. Hidup manusia tidak statik rata ia berliku penuh dengan cabaran, dugaan dan rintangan. 

Mungkin nampak pelik kenapa saya kata hidup manusia ini sfera sebab macam tak related kan..tapi kita boleh pula terima hidup ini ibarat roda? bulat juga bentuknya kan, cuba roda itu ada sisi ada jisim ada isipadu bukan kah ia menjadi sfera? Roda boleh bocor dan pancit ..manusia juga begitu sifatnya sensitif mudah terluka terobek..

Apa itu Sfera terpulang pada isi hati masing-masing untuk di kupas. Pada saya sfera atau bulat ia saling memerlukan ..

Dalam Shaklee pun kita akan tempuh fasa SFERAAAAA


No comments:

Post a Comment