Wednesday 29 October 2014

IT TAKES TIME TO COME BACK !! BUT I COME BACK WITH SHAKLEE



It was a total new life, love after unexpected things happen. Semua yang berlaku pasti ada sebab. Perkara yang berlaku tak semestinya gembira, ada pelbagai emosi yang terlibat. Tapi buat saya ianya adalah sesuatu kejadian atau musibah yg sangat sukar untuk dicerna minda, hati dan jiwa. Ia berlaku bagaikan panahan petir yg pantas dan memberi kesan yang mendalam seperti terbakar, hancur segala emosi, semangat dan keyakinan saya.

Tapi saya tetap bersyukur walaupun dikala semangat terbang menghilang, emosi tidak stabil, kawan yg di anggap kawan juga semuanya luput tanpa berita, masih ada beberapa orang sahabat yang masih setia di belakang saya sampai ke saat ini, mereka masih setia di sisi saya. Waimah keluarga pun tak sesetia mereka.

Apa yang terjadi masih kekal dalam memori kami sekeluarga, fobia masih menghantui kami tetapi semenjak September 2013, sahabat yg setia, perlahan-lahan menunjukkan lorong untuk saya bangkit dan bangun. Walapun tidak sepenuhnya kembali tetapi Alhamdullilah saya tetap syukur. Sahabat itu menunjukkan lorong SHAKLEE yang selama ini hanya saya serta menjadi ahli tidur. Dengan Shaklee saya membuat jaringan baru, dengan rakan-rakan yang baru dan saya lebih berhati-hati memilih kawan,

Shaklee bukan semata sumber kewangan, ia lebih dari itu. Dari Shaklee saya banyak belajar untuk bangkit dan meneroka walaupun kadang-kadang ragu dan fobia muncul tapi saya tetap teruskan. Keluarga dan anak-anak lebih terjamin walaupun Shaklee tidak menjanjikan puluhan ribu ringgit tetapi cukup la ketenangan yang saya temui dengannya.

Untuk saya melangkah menulis blog ini juga saya mengambil masa berbulan-bulan untuk mengalihkan cheese yang selama ini buat saya rasa selesa dan secure. Rupanya ianya tidak cukup selesa buat kami.

Terima kasih buat Shaklee, terima kasih buat UPLINE saya, terima kasih buat sahabat-sahabat yang masih setia, anda tahu siapa anda,

Sesungguhnya perubahan ini adalah sesuatu yang tidak dijangka..

No comments:

Post a Comment