Wednesday 29 October 2014

TESTIMONI ESP BUAT DIRI SAYA ...!!!

ESP OH ESP 


Journey ESP saya bermula pada May 2013 selepas kelahiran anak ke 3. Saya bukan die hard fan Shaklee sebenarnya hehe..tetapi sewaktu di dalam OT Gynae memang terang-terang menghalang pengambilan ikan haruan, pati haruan dan yang sewaktu dengannya.

Disebabkan larangan KERAS gynae saya cuba menjinakkan diri dengan ESP SHAKLEE dan ZINC COMPLEX. Sebenarnya saya fobia nak consume Shaklee sebab testimoni ibu-ibu yang menyusu semuanya dasyat-dasyat, semuanya melimpah ruah supply susu. Saya pula memang dah melimpah ruah tanpa perlu makan supplement, jadi fobia tu more kepada takut bengkak susu, blocked duct dan masitis. Tapi memang tak dapat dielakkan dah saya terpaksa ambil juga dua produk ni untuk menjamin jahitan luka saya sembuh tanpa sebarang infection dan masalah.

Setelah 2 minggu berlalu saya perlu membuka jahitan CSECT hahah memang seram dengar tapi memang tak boleh nak larikan memang kena tempuh juga. Sepajang 2 minggu tu memang saya over supply seharian dengan menyusu secara direct 24jam sehari saya terpaksa pam juga sebab bengkak dan untuk elakkan masitis. Dalam tak diam sekali pam 10-15oz setiap sesi. Memang betul la penangan ESP ni bukan mainan dan omongan kosong. Bila sesi nak bukak jahit gynae suprise eh cantik nye satu line u makan apa? takda makan haruan kan...erk doctor ni kan dah larang memang takla makan. I makan Shaklee je doctor takda jamu ke set bersalin ke. Oh ok cantik dah baik ni dah tak payah risau dah jumpa saya 3bulan lagi untuk Paps ya. 

Dengan gumbira balik n slowly la i reduce kan intake ESP sebab tak sanggup OVER SUPPLY lama, kelamaan macam terputus hubungan dengan ESP. Masa dalam pantang ESP dengan warm drinks jelah kan cam MILO HORLICKS macam tak syok sangat so nak putus cinta pun tak la teruk benar...TETAPI bila ada yang suggest campur PEEL FRESH, YOGURT DRINK HAH TU DIA JATUH CINTA KEMBALI..

OOPSS lupa pulak sepanjang tempih kehamilan muka dan leher saya penuh jerawat parutnya hitam ada yang sangka saya kena chicken pox. Lepas bersalin 2-3bulan pun parut masih tiada perubahan sampai doctor kat klinik kata kena buat laser kalau nak hilangkan parut...satu kerja dan kos pulak la nak laser jadi redho jer la parut pun parut lah..

Dalam tak sedar saya bercinta kembali dengan ESP  syok layan minum dgn campuran peel fresh la, yogurt drinks la ikut la apa yg berkenan kat tekak kan rupanya parut yg doctor suggest kena laser tu dah hilang terus..siapa yang sangkakan..kos sangan minimum Sebekas ESP tahan 2-3bulan kulit satu badan mulus dan gebus..


 

Now saya tengah pregnant dan ESP membantu mengelakkan saya kena heartburn!!!!!

No comments:

Post a Comment